Wieprz w krainie dzikich koni.

Górny Wieprz to oczywiście Wieprz pstrągowy. Legendarne odcinki pomiędzy Krasnobrodem, a Szczebrzeszynem zawsze działały na mnie jak magnes. Choć Wieprz nigdy nie darzył mi dużymi rybami samo przebywanie nad jego brzegami było dla mnie niesamowitym wydarzeniem. Wieprz na wspomnianym odcinku, oczywiście nie całym przepływa przez Roztoczański Park Narodowy, zapewne to magia Roztocza tak na mnie działa!

Roztocze to pas ziemi ciągnący się południkowo od okolic Kraśnika i sięgający aż do granicy polsko-ukraińskiej. Także nie sposób pojechać z Lublina w Bieszczady by nie przeciąć Roztocza. Oczywiście w Bieszczady jedzie się przez Roztocze Zachodnie, jednak roztoczański Wieprz płynie w jego centralnej części........ Tu w okolicach wsi Hutki. Zaraz poniżej Krasnobrodu.

"Pod Figurą" - to sprawdzona przeze mnie agroturystyka. Zawsze jak chciałem połowić powyżej Zwierzyńca to zatrzymywałem się właśnie tutaj. Jest dobrze, i do rzeki kilka kroków...

W godle Roztoczańskiego Parku Narodowego jest ukazany dziki koń - tarpan. Powód jest prosty. Potomkowie tych koni żyją w tutejszych lasach. Kiedy Mateusz zobaczył je pierwszy raz nazwał Roztocze krainą dzikich koni. :) Tak mi się to spodobało, że sam używam tej nazwy do dzisiejszego dnia.
Roztocze - "Kraina Dzikich Koni".


Wieprz jest zasilany przez niezliczone źródła. Wiele źródeł jak np. w tym przypadku jest usytuowanych w bliskości kapliczek i małych kościółków. Choć zapewne bliższe prawdy jest stwierdzenie, że kapliczki były po prostu stawiane na źródliskach ! Takie kapliczki na wodzie, czy też w sumie na palach. Jak kto woli !

Wieprz pomiędzy Zwierzyńcem a Szczebrzeszynem to już kawał wody. I to jest chyba mój ulubiony odcinek Wieprza. Głębokie doły, meandry. Tak było jeszcze kilka lat temu. Będąc w okolicy nie można nie wpaść do Zwierzyńca, i tam we "Młynie" zamówić sobie żurek, czy napić się piwa ze zwierzynieckiego browaru. No i jeszcze niedoceniany Szczebrzeszyn. Królestwo cebuli i cebularzy! Cebularzy ze Szczebrzeszyna również należy spróbować.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz