Najwierniejsi.

Koniec kwietnia i początek maja to dla mnie jeden z lepszych okresów w pstrągowych polowaniach, a może najlepszy? Nie jest tak bardzo nieprzychylnie jak w lutym, i nie tak upalnie jak w sierpniu. Oczywiście luty nie zawsze jest zimny, tak jak i sierpień upalny. Wszystko staje na głowie. Jedna rzecz się nie zmienia. Od 1 maja farbowani pstrągarze jadą na szczupaki i bolenie. Otwiera się sezon na drapieżniki, nad rzeczkami robi się luźniej.

Nie jest to tak naprawdę zła wiadomość. Wręcz przeciwnie. Z reguły jak już się kogoś spotka nad rzeczką to jest to taki sam zakręcony świr jak my sami. W naszych realiach niby konkurencja, a przecież bratnia dusza. Jednak im mniej tych dusz widzę tym lepiej mi się łowi ! :) Zwłaszcza teraz. Z wiekiem rośnie zapotrzebowanie na święty spokój.

Zwłaszcza na małych rzeczkach, gdzie dwóch to dużo, a trzech to tłum nie do przejścia. Pomijam kwestię łowienia z przyjacielem. To całkowicie inna para kaloszy. Czasem się przydaje towarzystwo. Choćby po to by miał kto zrobić pamiątkowe zdjęcie. Jednak gdy biorą nie myślę o niczym innym. ;)
Niech biorą.....

W dodatku w tak komfortowych warunkach. Bez przedzierania się przez krzaki, skakania po kamieniach i taplania się w błocie. Łowy jak na polu golfowym. Bardzo mi to odpowiada. Z każdym sezonem coraz bardziej. :)




Na równi z samymi łowami stawiam miejsce w którym żegnam się z rzeką. Najczęściej brakuje mi tych gliniastych ścieżek wydeptanych przez całe lata. Szkoda, że nie ma tu jakiejś ławki. Miło by było tak komfortowo sobie jeszcze posiedzieć....

8 komentarzy:

  1. Tomek, kiedy to było..., też mnie bierze na takie wspominki ale to takie odległe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedź na pstrągi! :):):)

      Usuń
    2. Sam piszesz że to odległe ! :)
      To i jak mam pojechać ? :))

      Usuń
    3. Koło tej kładki kiedyś film akcji kręciłeś:)

      Usuń
    4. To było tak dano temu, że mi się już kładki mylą ! ;)

      Usuń
  2. Sin duda, abril y mayo son los dos mejores meses para pescar truchas,

    enhorabuena!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Veo que todo el mundo son una experiencia similar! :)
      Gracias!

      Usuń