Pstrąg czy troć !?

Pstrąg potokowy to osiadła odmiana troci wędrownej. Jest to fakt bezdyskusyjny. Czasem jednak dzięki temu pokrewieństwu ciężko jest odróżnić troć od pstrąga. Są oczywiście rejony gdzie nie ma tego problemu. Po prostu ryby te nie mają możliwości żyć obok siebie. Sam do chwili obecnej myślałem, że nie dane mi będzie łowić obu tych gatunków w jednej rzece. Chyba się myliłem.

Za niecałe dwa miesiące będę miał teoretyczną możliwość zapolowania zarówno na pstrągi jak i trocie w tej samej wodzie! Kto by się tego spodziewał w sytuacji gdy do morza jest ode mnie około 500 kilometrów !? Zamieszczone zdjęcie nie jest chyba na to dowodem, jednak zasiało we mnie ziarenko niepewności....troć to czy nie troć !? :)
Rybka została złowiona dwa lata temu w styczniu. Już nie mogę doczekać się nowego sezonu 2016. Mojego pierwszego sezonu pstrągowo - trociowego !


6 komentarzy:

  1. Po mojemu pstrąg, zdarzają się "czarne" pstrągi bez czerwonych kropek, są też z wpadającymi w brąz kropkami zamiast czerwonych. Na zdjęciu są widoczne obwódki wokół czarnych kropek no i ta niebieska plamka koło oka według mnie pstrąg.
    Pozdrawiam
    Leszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No też tak to widzę ! :)
      Po prostu ochota na zmierzenie się z dużym salmonidem rośnie we mnie coraz bardziej. Zwłaszcza, że wieść gminna niesie już od pewnego czasu stałą obecność troci w kilku rzekach dolnośląskich. Obecności o tyle znaczącej, że zauważalnej nawet dla niespecjalnie wtajemniczonych w kropkowano - srebrzyste łowy.
      Pozdrawiam
      Tomek

      Usuń
  2. Kiedyś próbowały wejść wyżej do Kaczawy, ale jaz w Prochowicach je zatrzymywał, teraz o nich nie słychać.
    Fajnie by było łowić trocie u siebie, może kiedyś będzie można. Ten jaz ma być kiedyś, bo słyszę to od dawna, zmodernizowany z przepławką dla ryb, ale kiedy nie wiadomo. W każdym razie życzę powodzenia i czekam na zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałem o temacie troci, Kaczawy i Prochowic. Ja jednak myślę o innej dolnośląskiej rzece. Trocie w granicach 60 - 70 cm to nic dziwnego. Choć ja sam nadziwić się nie mogę ! :)
      Nic tylko czekać do stycznia ! :)

      Usuń
  3. I think that anywhere you have a river that eventually leads to the sea, you would sea trout. I'm just happy to see trout.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I also appreciate only trout! However, there is a chance that I could in the new season to hunt for sea trout. Will you succeed - we'll see!
      Regards Howard! :)

      Usuń