Ciurek w pstrągowym tarle !

 Ostatnia przypadkowa wycieczka zaowocowała obserwacją pstrągowego tarła ! Tyle czasu spędziłem na szukaniu i łowieniu pstrągów tam gdzie być powinny, czyli w rzekach krainy pstrąga, aż tu przypadkowo w środku lasu przechodząc przez mostek widzę.... pstrąga ! Jak dla mnie 70 cm ! Ciurek nizinny a tu takie klamoty !!! Jak one uchowały się tak niedaleko dużego miasta ?

 Jest to dla mojej skromnej osoby zagadką. Rzeczka niepozorna. Żwirowe dno tak charakterystyczne dla dolnośląskich rzek, ale ogólnie wąsko. Kto by się spodziewał ! Zwykła wyprawa do zwykłego lasu... Dolny Śląsk mnie pierwszy raz zadziwił na całego.

 Pstrągów w przedziale 60 - 70cm było trzy. Niesamowite wrażenie. Pięćdziesiątek kilkanaście ! Mniejszych pstrągów jeszcze więcej ! Wspaniale się grupowały. Choć odniosłem wrażenie, że już jest praktycznie po tarle. Pstrągi zaczynają być już ostrożne... Choć oczywiście dawały się podejść naprawdę blisko jak widać !

 Kolejny duży pstrąg ! Jak na moje oko 60cm. Zdjęcia niestety nie oddają skali, a szkoda ! Przydałoby się wprowadzenie na tej rzeczce statusu na wodę krainy pstrąga i lipienia, choć z drugiej strony im mniej ludzi o tym cudzie wie, tym dłużej pstrągi będą cieszyć się życiem. Zasada "NO KILL" na dolnośląskich rzekach to przecież mrzonka !

Placki śniegu przypominają, że zima jest tuż za progiem. Na szczęście jest ich nadal mało. Przyjdzie zima to niech się dzieje. Teraz niech nie pada. Może będzie mi łatwiej dotrzeć nad rzeczkę i jeszcze raz popatrzeć na pstrągowe tarło ?? Są przecież jeszcze plany na odwiedzenie rzek z innego końca mojego świata.

Takie zgrupowanie pstrągów robi wrażenie, tym bardziej, że te pokazane na zdjęciach to tylko niewielka ich część, którą dane było mi zobaczyć dzisiejszego dnia. Chyba w końcu będzie gdzie jeździć na pstrągi w przyszłym sezonie ! :) Precz z klasykami, niech żyją leśne rzeczułki !



2 komentarze:

  1. Ładnie, trzeba by w lutym przyjechać na odłowy kontrolne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, daleko aż tak nie masz. Na kilka dni zawsze możesz zjechać ! :)

      Usuń